Szanowni Państwo
Fundacja MARATON ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w programie edukacyjnym dla rodziców nastolatków, który jest współfinansowany ze środków Urzędu Dzielnicy Warszawa Wola m. st. Warszawa. Jednym z jej elementów jest obecny wykład pt.: „ Trudna sztuka dojrzewania- czyli sposoby radzenia sobie w sytuacji konfliktu”.
Poniższa ankieta ewaluacyjna ma charakter anonimowy. Państwa odpowiedzi pomogą nam udoskonalić realizowany program, tak aby był on bardziej skuteczny.
Prosimy o zakreślenie właściwej odpowiedzi.
1. Kobieta – 77% Mężczyzna – 23%
2. O wykładzie dowiedziałam / łem się :
– w szkole, do której uczęszcza moje dziecko 77%
– poprzez plakat, który zauważyłam / łem w innym miejscu niż szkoła 7,7%
[sklep, biblioteka, słup ogłoszeniowy i inne]
– z ulotki –
– od znajomych –
– na stronie internetowej szkoły 15,3%
– na stronie internetowej fundacji –
– w inny sposób [podaj jaki] …………………………………………………… –
3. Wykład zainteresował mnie w stopniu:
[zaznacz właściwą pozycję gdzie 1 – to minimum, 5 to – maksimum]
1-7,7% 2 3- 7,7% 4- 61,5% 5- 23,1%
4. Wykorzystam zdobytą wiedzę w praktyce:
TAK – 84,6% NIE – 7,7% NIE WIEM 7,7%
5. Jestem zainteresowana / ny kolejnymi wykładami:
TAK – 69,2% NIE – 7,7% NIE WIEM – 23,1%
6. Temat, który chciałabym / łbym aby był poruszony to:
– poszerzenie omawianego tematu o ćwiczenia, warsztaty
– wychowanie tzw. „trudnej młodzieży”
– motywacja u nastolatków
– „edukacja seksualna’- w szkole jako przedmiot
– konflikty między rodzeństwem, szacunek do innych osób
7. Dodatkowe uwagi:
– podczas wykładu podano za mało przykładów zachowań
– czy przewidziane jest uczestnictwo młodzieży?
WNIOSKI:
1. W wykładzie wzięło udział 16 osób, 13 osób zwróciło ankiety ewaluacyjne.
2. Wśród osób, które wypełniły ankiety były 10 kobiety [77%] i 3 mężczyzn [23%].
3. Zdecydowana większość słuchaczy – 77 % [10 osób]. dowiedziała się o wykładzie od pedagoga szkolnego i wychowawców z placówki w której odbywał się wykład. 7,7% [jedna osoba] dowiedziała się o spotkaniu czytając plakat wyeksponowany w innym miejscu niż szkoła, w której odbywał się wykład. 15,3% [2 osoby] pozyskało tę informację korzystając ze strony internetowej innych szkół. Podsumowując 23% obecnych [3 osoby] były spoza szkoły.
4. Analizując atrakcyjność wykładu dla jego słuchaczy – 61,5% [8 osób] oceniło go na poziomie dobrym, 23% [3 osoby] na poziomie bardzo dobrym. 7,7% [1 osoba] przyznała notę dostateczną i 7,7% [1 osoba] notę minimalną.
5. 84,6% [11 osób] przyznało, że wykorzysta zdobytą wiedzę w praktyce. 7,7% [1 osoba] przyznała, że pozyskana wiedza nie będzie jej potrzebna i ostatnie 7,7% [1 osoba] nie wie czy skorzysta z tej wiedzy.
6. 69,2% uczestników [9 osób] jest zainteresowanych kolejnymi wykładami. 23% nie wie czy chciałoby skorzystać ponownie z takiej oferty, 7,7% [1 osoba] nie jest zainteresowana kolejnymi spotkaniami.
7. Wśród tematów, które zdaniem rodziców powinny być zawarte podczas kolejnych wykładów wymienić należy:
– poszerzenie omawianego tematu o ćwiczenia, warsztaty
– wychowanie tzw. „trudnej młodzieży”
– motywacja u nastolatków
– „edukacja seksualna’- w szkole jako przedmiot
– konflikty między rodzeństwem, szacunek do innych osób
8. 15,4% [2 osoby] skorzystały z możliwości wypowiedzenia się w pozycji dodatkowych uwag. Spostrzeżenia słuchaczy dotyczyły wartości merytorycznej wykładu i zwracały uwagę na zbyt małą liczbę przytoczonych przykładów, które odnosiłyby się do zachowań nastolatków. Dodatkowo rodzice zgłaszają potrzebę uczestnictwa młodzieży w spotkaniach dotyczących wspólnych problemów – rodziców i ich dzieci, co utwierdza nas w przekonaniu o słuszności podjętych przez nas już kroków dotyczących skonstruowania nowego programu rodzinnego profilaktycznego, w którym uczestnikami zajęć będą rodzice / opiekunowie oraz ich dzieci w wieku 15-18 lat, jako kontynuacji sprawdzonego już programu PWR 10-14.