Szanowni Państwo
Fundacja MARATON ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w programie edukacyjnym dla rodziców nastolatków, który jest współfinansowany ze środków Urzędu Dzielnicy Warszawa Wola m. st. Warszawa. Jednym z jej elementów jest obecny wykład pt.: „ Komputer, Internet- zagrożenie czy szansa na rozwój naszego dziecka?”
Poniższa ankieta ewaluacyjna ma charakter anonimowy. Państwa odpowiedzi pomogą nam udoskonalić realizowany program, tak aby był on bardziej skuteczny.
Prosimy o zakreślenie właściwej odpowiedzi.
1. Kobieta – 85% Mężczyzna – 15%
2. O wykładzie dowiedziałam / łem się : – w szkole, do której uczęszcza moje dziecko 54% – poprzez plakat, który zauważyłam / łem w innym miejscu niż szkoła – – z ulotki – – od znajomych 8% – na stronie internetowej szkoły 15% – na stronie internetowej fundacji – – ze spotu w tramwaju 8% – w inny sposób [podaj jaki] 15% §ze strony urzędu dzielnicy Wola § po kontakcie telefonicznym z fundacją
3. Wykład zainteresował mnie w stopniu: [zaznacz właściwą pozycję gdzie 1 – to minimum, 5 to – maksimum]
1 2 3 4 – 23% 5- 77% 4. Wykorzystam zdobytą wiedzę w praktyce:
TAK – 100% NIE NIE WIEM
5. Jestem zainteresowana / ny kolejnymi wykładami:
TAK – 100% NIE NIE WIEM
6. Temat, który chciałabym / łbym aby był poruszony to: § przemoc wśród dzieci i młodzieży § wyznaczanie granic § jak doskonalić asertywność dziecka? § Zajęcia warsztatowe o tematyce zagrożeń cyberprzestrzeni dla uczniów § Jak praktycznie kontrolować treści pobierane z Internetu § Jak sobie radzić gdy dziecko już ma problem z uzależnieniem od Internetu, komputera § Inne zagrożenia wieku dojrzewania
7. Dodatkowe uwagi: – wciąż jest za mało wiedzy na temat zagrożeń związanych z omawianym tematem, – cytat: „Dzisiejszego wykładu wysłuchałam z otwartą buzią- proszę o więcej takich wykładów. Za dzisiejszy bardzo serdecznie dziękuję. Robicie Państwo bardzo ważną rzecz”. |
WNIOSKI:
1. W wykładzie wzięło udział 16 osób, 13 osób zwróciło ankiety ewaluacyjne.
2. Wśród osób, które wypełniły ankiety było 11 kobiet [85%] i 2mężczyzn [15%].
3. Zdecydowana większość słuchaczy – 54% [7 osób] dowiedziała się o wykładzieod pedagoga szkolnego i wychowawców z placówki, w której odbywało się spotkanie. 15% [dwie osoby] dowiedziały się o spotkaniu czytając informację zamieszczoną na stronie internetowej szkoły, 8% [1 osoba] na stronie urzędu dzielnicy Wola, 8% [1 osoba] uzyskując informację po kontakcie telefonicznym z fundacją, 8% [1 osoba] czytając spot reklamowy w tramwaju i 8% [1 osoba] dowiadując się o wykładzie od znajomych.
4. Analizując atrakcyjność wykładu dla jego słuchaczy – 23% [3 osoby] przyznały 4 pkt a 77% [10 osób] oceniło spotkanie na poziomie bardzo dobrym.
5. Wszyscy uczestnicy wykładu [100%] przyznali, że wykorzystają zdobytą wiedzę w praktyce.
6. Podobnie wszyscy [100%] słuchacze są zainteresowani kolejnymi wykładami.
7. Wśród tematów, które zdaniem rodziców powinny być zawarte podczas kolejnych wykładów wymienić należy:
§ przemoc wśród dzieci i młodzieży
§ wyznaczanie granic
§ jak doskonalić asertywność dziecka?
§ zajęcia warsztatowe o tematyce zagrożeń cyberprzestrzeni dla uczniów
§ jak praktycznie kontrolować treści pobierane z Internetu
§ jak sobie radzić gdy dziecko już ma problem z uzależnieniem od Internetu, komputera
§ inne zagrożenia wieku dojrzewania
8. Dodatkowe uwagi wymienione przez rodziców dotyczyły zwrócenia uwagi na problem zbyt małej liczby źródeł wiedzy dotyczącej omawianego problemu oraz zadowolenia słuchaczy z możliwość skorzystania z proponowanego wykładu [załączono cytat wypowiedzi].