[ Sprawozdanie obejmuje okres roku kalendarzowego ]
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 06 kwietnia 1984 r. o fundacjach /Dz. U. Z 1991 r. Nr 46, poz. 203 ze zm./
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 08 maja 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji /Dz. U. Nr 50, poz. 529/
1) Dane o fundacji:
Nazwa fundacji: Fundacja Na Rzecz Zapobiegania Narkomanii ,,MARATON”
- Siedziba , adres:- 67 – 200 Głogów ul. Mieszka I Nr 11
- Data wpisu w Krajowy rejestr Sądowy:- 20. 06. 1991 rok
- Numer księgi rejestracyjnej:- RF 1382
- Numer:- KRS 0000096357
- Numer:- REGON 390006279
Dane dotyczące członków zarządu fundacji według aktualnego wpisu w rejestrze sądowym:
(1) JANUSZ ZIMAK – PREZES, zamieszkały;- Warszawa, ul Jana Pawła II Nr 27 / 67
(2) HENRYK BIENIOWSKI – V- ce PREZES , zamieszkały:- Warszawa, ul. Stalowa Nr 1 / 32
Cele statutowe fundacji:
(1) Gromadzenie środków finansowych i materialnych na rzecz zapobiegania patologiom społecznym , w tym narkomanii i alkoholizmu,
(2) Upowszechnianie wiedzy teoretycznej i osiągnięć praktycznych w zakresie walki z patologiami społecznymi,
(3) Działalność na rzecz zwiększenia poziomu świadomości i wiedzy o narkotykach i negatywnych skutkach działania środków zmieniających świadomość i negatywnych skutkach ich działania w szczególności w środowiskach młodzieży szkolnej,
(4) Działalność edukacyjna w środowiskach zagrożonych patologiami społecznymi,
(5) Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,
(6) Działalność profilaktyczna na rzecz podnoszenia i doskonalenia kwalifikacji zawodowych,
(7) Prowadzenie działalności pożytku publicznego.
2) Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych, a także opis głównych zdarzeń prawnych w jej działalności o skutkach finansowych.
zasady /formy:
Fundacja jest organizacją pozarządową pożytku publicznego działająca na terenie kraju poprzez swoje struktury terenowe zwane ,,poradniami” lub ,,klubami”. W tym rozumieniu – na terenie miasta Głogowa przy ul. Mieszka I ,Nr 11 funkcjonuje:- ,,Centrum Kompetencyjne ,,INTERWENCYJNO – PROFILAKTYCZNY OŚRODEK WCZESNEJ TERAPII MARATON” oraz przy ul. Spadziste 3, HOSTEL – PRZYSTAŃ.
Na terenie miasta stołecznego Warszawy funkcjonują:- przy ul. Elektoralnej 26; ,,PORADNIA PROFILAKTYKI ŚRODOWISKOWEJ MARATON”, przy ul. Dunikowskiego 4 ,,PORADNIA PROFILAKTYKI SPOŁECZNEJ MARATON’’ przy ul. Raabego Nr 2 ,,MŁODZIEŻOWY KLUB INICJATYW TWÓRCZYCH” , przy ul. Bohaterów Warszawy Nr 47 ,,KLUB MŁODZIEŻOWY’’
Fundacja realizuje swoje cele statutowe zgodnie z zasada równopartnerstwa wypracowanego z podmiotami i instytucjami publiczno – społecznymi na rzecz i potrzeb społeczeństwa i społeczności lokalnych. Zakres ofertowy działań nie ogranicza dostępności względem :- płci /rasy/ upodobań i preferencji seksualnych/ przynależności religijnej/ grup społecznych/etc./etc. Wszelkie działania są bezpłatne z zachowaniem obowiązujących przepisów o zachowaniu danych osobowych /rodzaju problemów/dysfunkcji. Przedmiotowe placówki są czynne / dostępne w dniach i godzinach zgodnie z harmonogramem ich funkcjonowania. Każda placówka jest nadzorowana przez Kierownika / koordynatora, a całość nadzoruje od strony finansowej Główna księgowa oraz merytorycznej – Prezes. Organem fundacji jest Zarząd Fundacji oraz kolegialny organ kontrolny ,,Rada Działalności Fundacji”.
zakres działalności statutowej /realizacja celów statutowych:
Działalność statutowa obejmuje przede wszystkim dwa zasadnicze obszary pomocniczości
to jest:- w zakresie ,,zdrowia psychofizycznego” i ,,polityki społecznej”. Charakterystyczne działania na rzecz Zdrowia psychofizycznego to przede wszystkim profilaktyka I / II / III rzędowa , ukierunkowana na dorosłych /dzieci /młodzież. W zakresie działań ukierunkowanych na profilaktykę I –rzędową jest szeroko rozumiana edukacja prospołeczna w obszarze samoświadomości o istniejących możliwościach poprawy stanu rzeczy, zwrócenia uwagi na te fragmenty życia społecznego, które skutkują lub mogą skutkować zarówno ,,pogorszeniem ja i poprawą” ich funkcjonowania w życiu osobistym /rodzinnym /partnerskim/społecznym. Metody i formy sprawcze [fundacji] w tym zakresie to bezpośrednie uczestnictwo w przedsięwzięciach mających m. In. charakter ; szkoleń /warsztatów/ sympozja/ konferencje / festyny – na rzecz społeczności lokalnych miasta /dzielnicy/ gminy. Działania natomiast w obszarze profilaktyki II –rzędowej są specyficzne i ukierunkowane na ,,grupy odniesienia” w środowisku miejski /dzielnicowym/gminnym – charakteryzujące się rozlicznymi problemami osobisto/społecznymi z uwagi na; dysfunkcje wychowawcze rodziców, ryzykowne zachowania dzieci, nałogi, agresje, kryminogenne funkcjonowanie w środowisku –zarówno dorosłych jak i młodzieży, wykluczenie społeczne, etc. etc. Stąd też [fundacja] w swojej metodologii i formie sprawczej dla tych grup problemowych oferuje działania mające charakter korekcyjno – edukacyjne m. in. poprzez: zajęcia terapeutyczne –indywidualne i grupowe, socjoterapeutyczne, zgrupowania i obozy – dla dzieci i młodzieży grup ryzyka, warsztaty i szkolenia przysposobienia zawodowego, treningi interdyscyplinarne et., etc.
Poziom działalności w obszarze profilaktyki III – rzędowej sprowadza się do podstawowej opieka zdrowotnej poprzez; poradnictwo / konsultacje / diagnostykę, oraz specjalistycznej poprzez; terapię indywidualną i grupową. Odbiorcami przedmiotowych działań są osoby, które w znaczącym stopniu [w odczuciu własnym i społecznym] nie radzą sobie z problemem /problemami i tym samym stanowią ową problemową grupę odniesienia w potrzebie, wobec której należy stworzyć ów szczególny rodzaj oferty. Usługi w tym zakresie [jak powyżej] na rzecz potrzebujących w środowiskach lokalnych, są wyznacznikiem skali problemów osobistych i społecznych poprzez ilość odbiorców i ich rodzaj problemu, niezależnie od statusu społecznego.
Charakterystyczne działania na rzecz ,,polityki społecznej” to:- ,,organizacja obozów i zgrupowań letnich” dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych / wykluczonych /patologicznych, szkolenia motywacyjne /zawodowe /kwalifikacyjne dla młodzieży i dorosłych w obszarze wsparcia wejścia lub powrotu na rynek pracy.
opis głównych zdarzeń prawnych w jej działalności o skutkach finansowych:
Wobec powyższego realizacja zadań w bezpośredniej działalności merytorycznej przedstawia się następująco:
Lp. |
NAZWA ZADANIA / PROGRAMU |
Numer Umowy [z dnia/roku] |
Zlecający [pełna nazwa] |
Na kwotę (ogólną) |
|
1. |
Prowadzenie działań psychologiczni-pedagogicznych i specjalistycznego poradnictwa rodzinnego |
PS/001/B/2006/5317 z dnia 29.11.2006 (umowa wieloletnia) |
Biuro Polityki Społecznej m.st. Warszawy |
w 2009 r. – 93 000,00 zł |
|
2. |
Działania interwencyjne i pomoc psychologiczna dla osób eksperymentujących ze środkami psychoaktywnymi oraz ich rodzin |
PS/B/VI/1/5/78/2008-2010 z dnia 27.02.2008 (umowa wieloletnia) |
Biuro Polityki Społecznej m.st. Warszawy |
w 2009 r.- 82 000,00 zł |
|
3. |
Program profilaktyczny dla osób zagrożonych uzależnieniem, eksperymentujących z narkotykami |
61/P/09 z dnia 5.01.2009 r. |
Krajowe Biuro ds. przeciwdziałania Narkomanii |
46 000,00 zł |
|
4. |
Program wsparcia dla osób uzależnionych od narkotyków utrzymujących abstynencję |
21/R/09 z dnia 5.01.2009 r. |
Krajowe Biuro ds. przeciwdziałania Narkomanii |
35 000,00 zł |
|
5. |
Prowadzenie działań psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznego poradnictwa rodzinnego |
PS/B/VI/1/6/529/209-2012 z dnia 27.11.209 r. (umowa wieloletnia) |
Biuro Polityki Społecznej m. st. Warszawy |
w 2009 r. 10 230,00 zł |
|
6. |
Działania mające na celu przeciwdziałanie przemocy w rodzinie |
PS/B/VI/1/6/56/2009 z dnia 2.03.2009 r. |
Biuro Polityki Społecznej m. st. Warszawy |
40 000,00 zł |
|
7. |
Działania na rzecz młodych dorosłych (18-26 lat) |
PS/B/VI/1/6/60/2009 z dnia 4.03.2009 r. |
Biuro Polityki Społecznej m. st. Warszawy |
99 878,35 zł |
|
8. |
Organizacja czasu wolnego młodzieży podejmującej ryzykowne zachowania jako alternatywa wobec używania substancji psychoaktywnych |
PS/B/VI/1/5/73/2008-2010 z dnia 27.02.2008 r. (umowa wieloletnia) |
Biuro Polityki Społecznej m. st. Warszawy |
w 2009 r. 61 500,00 zł |
|
9. |
Prowadzenie środowiskowych form wsparcia dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemami uzależnień w latach 2006 -2009 |
PS/001/B/ 784/2006-2009/ 5338 Z dnia 29.11.2006 r. (umowa wieloletnia) |
Biuro Polityki Społecznej m.st. Warszawy |
w 2009 r. 121 880,00 zł |
|
10. |
Wspieranie programów zwiększających skuteczność działań adresowanych do rodzin zagrożonych alkoholizmem i przemocą w rodzinie |
ŚRÓ/WSZ/B/VI/1/6472/1954/2009 z dnia 20.11.2009 r. |
Miasto Stołeczne Warszawa Plac Bankowy 3/5- płatnik Burmistrz Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy |
9 488,00 zł |
|
11. |
Prowadzenie środowiskowych form wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym. |
ŚRÓ/WSZ/B/VI/1/6/ 493/2009-2012/2046 z dnia 01.12.2009 r. (umowa wieloletnia |
Miasto Stołeczne Warszawa Plac Bankowy 3/5- płatnik Burmistrz Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy |
w 2009 r. 12 000,00 zł |
|
12. |
„Program Opieki adaptacyjnej”, czas realizacji 02.01.2009– 31.12.2009 |
Umowa Nr 20/R/09 z dnia 05.01.2008r., |
Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii |
37.000,00 |
|
13. |
Program dla osób uzależnionych będących rodzicami, „Możemy sobie pomóc”, czas realizacji od 02.01.2008 do 31.12.2009 |
Umowa Nr 30/R/08 z dnia 05.01.200/R/0909 |
Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii |
26.000,00 |
|
14. |
„MOWT”, czas realizacji od 02.01.2009 do 31.12.2009 |
Umowa Nr 20R/09 z 05.01.2009r., |
Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii |
27.000,00 |
|
15 |
Rówieśnicza Edukacja prozdrowotna „LIDER” czas realizacji od 02.01.2009 do 31.12.09 |
Umowa nr 60 /P/009 z dnia 05.01.09 |
Krajowe Biuro dsPrzeciwdzialania Narkomanii |
25.000,00 |
|
16. |
„Ucz się i baw zamiast cpać „ czas realizacji od 03-02-2009 do 30.11.2009 |
Umowa WKS.DPSiZ Nr 11/2009 z dnia 03-02-2009 |
Gmina Miejska Głogów |
17628,00 |
|
17. |
SFP 10-14 |
Umowa z dnia 30.01.2007 |
Oxford Brookes University, Diageo Polska sp. z.o.o., |
162373,34 |
|
18 |
Promowanie zdrowego stylu życia w środowisku rówieśniczym przez liderów młodzieżowych |
Umowa Nr PS/B/VI/1.5?68/2008 -2010 |
Miasto st. Warszawa |
W 2009 r. 20.500,00 |
|
3) Informacje o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorstw Krajowego rejestru Sądowego
Działalność gospodarcza ograniczyła się wyłącznie do działania [jak poniżej], a zysk w całości został przeznaczony na działalność statutową
4) Odpisy uchwał zarządu fundacji
W roku analogicznym 2009 zarząd spotkał się czterokrotnie na posiedzeniu roboczym – podejmując następujące uchwały:-
(1) Nr 1/XI/2009 w przedmiocie,, przeniesienia przedmiotowej placówki z ulicy Mieszka I Nr 11 w Głogowie na ulicę Spadzistą 3 w Głogowie”.
(2) Nr 2/XI/2009 w przedmiocie ,, z uwagi na złe warunki bytowe –przeznaczyć w całości tzw. Nawiązki sądowe na rzecz remontu bieżącego i adaptacji pomieszczeń Domu Hostelowego celem poprawy warunków bytowych pensjonariuszy przebywających na terenie placówki”
(3) Nr 3/XI/2009 w przedmiocie ,,powierzyć zakres kompetencji fundatorowi Wiesławowi Boreckiemu nad placówką w Głogowie wg zakresu ustalonego przez Zarząd w oparciu o Załącznik ZF/1/XI/2009”
(4) Nr 4/XI/2009 w przedmiocie ,,pozyskane fundusz w ramach tzw. Darowizn z tytułu 1% – rozdzielić na rzecz poszczególnych placówek będących w strukturach fundacji wg równorzędnego procentu tj. Głogów/Warszawa Dunikowskiego 4 / Warszawa Elektoralna 26. Celem – wsparcia działalności merytorycznej”
(5) Nr 5/XI/2009 w przedmiocie ,,planu przyszłościowego na lata 2012-2015 zweryfikować ilość istniejących placówek oraz ich zakres ofertowy do poziomu umożliwiającego prawidłowe zarządzanie nimi”.
(6) Nr 6/XI/2009 w przedmiocie: ,, przeprowadzenia audytu wewnętrznego na terenie placówek będących w strukturach fundacji wg wykazu jak w Załączniku ZF /2/XI 2009
(7) Nr 7 /XI/ 2009 w przedmiocie ,,zmiany adresu siedziby Zarządu fundacji”
5) Informacje o wysokości uzyskanych przychodów z wyodrębnieniem ich źródeł.
Lp. |
Rodzaj przychodu |
Podmiot /osoba fizyczna |
Kwota |
Uwagi |
1 |
Spadek |
—- |
——– |
—- |
2. |
Zapis |
—– |
—— |
—— |
3. |
Darowizny pieniężne od osób fizycznych i prawnych |
Przekazane darowizny przez US – cała Polska |
3.269,70 |
Akcja 1% |
4 |
Darowizny rzeczowe od osób fizycznych i prawnych |
— |
||
a |
Nawiązki sądowe |
Przekazanie na podstawie wyroków sadowych |
93.346,70 |
Rozliczenia międzyokresowe z lat poprzednich |
b |
Darowizny indywidualne |
Rodzice |
14.460,00 |
— |
5. |
Dotacje [ogółem] |
W tym:- |
||
a |
Z budżetu Gminy |
Starostwo Powiatowe Gmina Miejska Głogów /Warszawa |
22. 278,00 |
|
b |
Z budżetu państwa |
MZ i OS [KB ds. PN] |
610 976,35 |
|
c |
Granty z UE – SFP 10-14 |
OXFORD Brooks University |
157. 679,97 |
Rozliczenie międzyokresowe rok-2008 |
6. |
Dochody z akcji charytatywnych |
– |
— |
— |
7. |
Wynik finansowy z działalności gospodarcze |
— |
0,00 |
|
8. |
Dochód z prowadzenia rachunku bankowego [odsetki] |
– |
8,08 |
|
9. |
Odpłatne świadczenia w ramach celów statutowych |
Odpłatność Dom Hostel „ Przystań „ |
9.59829 |
Światło/energia/gaz |
Dotyczy pkt. 7 i 9
Nr lp. |
Rodzaj prac |
Wysokość przychodu |
Wysokość kosztów poniesionych z tego tytułu |
Procent [ogólny] do pozyskanych środków z innych źródeł |
7 |
Nie występuje |
— |
— |
— |
6) Informacje o poniesionych kosztach:
(podajemy sumarycznie wszystkie koszta związane z funkcjonowaniem placówki)
LP. |
ZAKRES WYDATKOWANIA |
KWOTA WYDATKOWANA |
UWAGI |
I |
Realizacja celów statutowych [merytorycznych] ogółem:- |
253.176,45 |
|
1. |
Wydatki administracyjne – ogółem:- ( w tym) |
67.923,94 |
|
a |
Czynsz; |
49.582,08 |
|
b |
Opłaty telefoniczne – stacjonarne; |
9.271,09 |
|
c |
Opłaty telefoniczne – telefonii komórkowej; |
5.646,93 |
|
d |
Opłaty internetowe; |
1.668,00 |
|
e |
Opłaty pocztowe; |
1.755,84 |
|
2. |
Działalność gospodarcza [ogółem]:- |
— |
—- |
3. |
Pozostałe koszty – ogółem :- ( w tym) |
38.143,76 |
|
a |
Delegacje służbowe; |
8.495,89 |
|
b |
Opłaty ,,ochrona obiektu”; |
1.714,10 |
|
c |
Opłaty wywóz nieczystości; |
3.145,95 |
|
d |
Sprzątanie [opłaty]; |
—- |
— |
e |
Środki czystości; |
3.396,51 |
|
f |
Środki higieniczne [ręczniki / papier toaletowy/papier do rąk / itp.] |
356,20 |
|
h |
Zużycie materiałów -działalność statutowa |
24. 177,62 |
|
4. |
Inne nie wykazane jak powyżej. |
129.858,75 |
|
a |
Amortyzacja ( kamera ) |
4.320,00 |
|
b |
Koszty eksploatacyjne [ Energia elektryczna i cieplna, woda] |
34.024,18 |
|
c |
Usługi najmu [ksero /informatyczne] |
19.200,00 |
Najem mieszkań dla neofitów |
d |
Nagrody dla dzieci |
1.800,00 |
— |
e |
Usługi remontowe |
20.800,00 |
|
f |
Usługi bankowe |
2.187,97 |
|
g |
Usługi szkoleniowe |
3.400,00 |
|
h |
Usługi tłumaczeniowe |
3.065,00 |
|
i |
Opłaty skarbowe i sądowe |
1.008,00 |
|
j |
Pozostałe usługi – produkcja filmu i podręcznika edukacyjnego SFP 10-14 |
24.379,12 |
|
k |
Ubezpieczenie OC |
15.73,00 |
|
l |
Materiały do zajęć biurowe |
14.251,6 |
7) Dane o liczbie osób zatrudnionych w placówce.
(a) Liczba osób zatrudnionych:
merytoryczni:
Lp. |
Rodzaj stanowiska |
Etat |
Umowa/ Rachunek |
Uwagi |
|
1. |
Kierownik placówki [Głogów/ Warszawa] |
2 |
— |
1½ -etatu [ogółem] |
|
2. |
Pracownik biurowy |
2 |
— |
¾- etatu i ½ -etatu |
|
3. |
Księgowość |
1 |
— |
½-etatu |
|
4. |
Księgowość |
1 |
1 |
Firma zewnętrzna |
|
5. |
Psycholog |
1 |
— |
1/3 -etatu |
|
6. |
Pedagog |
2 |
— |
Po ½ -etatu |
|
7. |
Psychoterapeuta |
1 |
— |
½-etatu |
|
8. |
Obsługa organizacyjno –techniczna |
1 |
— |
¾- etatu |
|
9. |
Koordynator |
1 |
— |
¾- etatu |
|
Umowa zlecenie |
|||||
8. |
Psycholog |
xxx |
4 |
984 / h |
|
9. |
Pedagog |
xxx |
17 |
2.116 /h |
|
10. |
Psychiatra |
xxx |
1 |
50 / h |
|
11. |
Socjolog |
xxx |
— |
— |
|
12. |
Terapeuta uzależnień |
xxx |
3 |
1.084 /h |
|
13. |
Psychoprofilaktyk |
xxx |
1 |
180 |
|
14. |
Superwizor |
xxx |
2 |
60 /h |
|
15. |
Pracownik socjalny |
xxx |
|||
16. |
Animator kultury |
xxx |
|||
17. |
Prawnik |
xxx |
1 |
60 |
|
18. |
Terapeuta rodzinny |
xxx |
1 |
180 |
|
18. |
Koordynator |
xxx |
1 |
125 |
|
Ogółem:- 12 + 30 |
|||||
działalność gospodarcza:
Lp. |
Rodzaj stanowiska |
Etat |
Umowa/ Rachunek |
Uwagi |
1. |
Nie występuje |
(b) Dane o łącznej kwocie wynagrodzeń
( z wyłączeniem działalności gospodarczej)
W tym z podziałem na:- |
||||
Lp. |
Podział wynagrodzeń |
Kwota ogólna |
Etatyzacja |
Umowa – Zlecenie |
1. |
Wynagrodzenie zasadnicze |
644.775,04 |
125.946,62 |
533.118,42 |
2. |
Nagrody |
O,00 |
0,00 |
0,00 |
3 |
Premie |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4 |
Inne; |
— |
— |
— |
Dane o wysokości wynagrodzenia wypłaconego łącznie dla działalności gospodarczej.
W tym z podziałem na:- |
|||||
Lp. |
Podział wynagrodzeń |
Ogólnie |
Etatyzacja |
Umowa – Zlecenie |
|
Średnia m-c |
Rocznie |
||||
Nie występują |
(c) Dane o wysokości miesięcznego / rocznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu.
W tym z podziałem na: |
|||||
Lp. |
Podział wynagrodzeń |
Ogólnie |
Etatyzacja |
Umowa – Zlecenie |
|
Średnia m-c |
Rocznie |
||||
1. |
Wynagrodzenie zasadnicze |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
Nagrody |
0 |
0 |
0 |
|
3 |
Premie |
0 |
0 |
0 |
|
4 |
Inne; |
0 |
0 |
0 |
(d) Dane o wydatkach na wynagrodzenia z Umów – Zleceń
Lp. |
RODZAJ WYDATKÓW |
Ogólna kwota |
1. |
Umowa – Zlecenie |
533.118,42 |
(e) Dane o udzielonych przez fundację pożyczki pieniężnej.
Nie występuje
(f) Dane kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku.
Lp. |
Nazwa Banku |
Adres |
Ogółem w roku kalendarzowym |
Pozostało [przeniesiono na rok przyszły] |
1. |
BZWBK |
Głogów, ul. Obrońców Pokoju |
2009 |
44.652,04 (są to aktywa finansowe rachunek bankowy i gotówka w kasie ) |
(g) Dane o wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek.
Nie występują
(h) Dane o nabytych nieruchomościach ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie.
Nie występują
(i) Dane o nabytych pozostałych środkach trwałych.
Lp. |
Rodzaj środka |
Gdzie nabyto [adres] |
Na kwotę |
Przeznaczenie |
— |
— |
(j) Dane o wartości aktywów i zobowiązań Fundacji [placówek] ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych.
(dane te powinny pochodzić ze sprawozdania dla GUS, które składane są na podstawie posiadania REGONU)
Lp. |
Rodzaj |
Kwota |
Uwagi |
1 |
Wartość ogólna ( w tym) |
8.555,24 |
|
a. |
Aktywy |
— |
— |
b. |
Zobowiązania |
8.555,24 |
— |
8). Dane o działalności zleconej fundacji [placówce] przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności.
Lp. |
Zlecający podmiot |
Na kwotę |
Uwagi |
1. |
Podmiot państwowy |
196.000,00 |
|
2. |
Podmiot samorządowy |
572.754,35 |
|
RAZEM:- |
748.254,35 |
||
Lp. |
Wynik Finansowy |
Na kwotę |
Uwagi |
1. |
Koszt zadań zleconych |
768.754,35 |
9) Informacje o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacje w sprawie składanych deklaracji podatkowych.
Lp. |
Rodzaj |
Kwota |
Uwagi |
1 |
Podatek VAT |
186,00 |
|
2. |
Podatek dochodowy |
47.876,00 |
|
3. |
Narzuty ZUS |
27.452,51 |
Informacje, czy w okresie sprawozdawczym była przeprowadzona w fundacji [placówce ] kontrola, a jeśli była – to podać jej wynik.
Lp. |
Rodzaj Kontroli |
Kto ją przeprowadził ( pełna nazwa jednostki kontrolującej) |
Zakres kontroli (czego dotyczyła) |
1. |
Finansowo-merytoryczna |
Najwyższa Izba Kontroli-delegatura Wrocław |
Umowa 2005-2007 FIO |
Przedmiotowa kontrola obejmowała wszystkie struktury terenowe realizujące Umowy podpisane z MP i PS, a dotyczące programu FIO. Ogólna ocena kontroli – dobra, bez zastrzeżeń merytoryczno /finansowych rzutujących na całokształt działalności fundacji.
……………………………….
Prezes
…………………………………
Data sporządzenia sprawozdania
Członkowie Zarządu:
1. Henryk BIENIOWSKI
………………………………..
2. Janusz ZIMAK
………………………………..
…………………………………………………..
/pieczęć i podpis sporządzającego sprawozdanie/